28 Eylül 2014 Pazar

CYNOGENMOD 11

Uzun zamandır Android işletim sistemine sahip telefonlar kullanıyorum. Telefonu kullanırken zorlamayı seven bir insan olarak, bir çok uygulama yükleyip bunları da sık sık kullanan birisiyim. Şu anda kullanmakta olduğum telefonum Galaxy S3 ve hangi stock rom yüklersem yükleyeyim, telefon bir süre sonra kasılıyor, hatalar veriyor ve kilitleniyordu. Bunun başlıca nedeni aslında arka planda sürekli çalışan ve sizin kapattığınızı sandığınız (aslında kapanmayan) programlar. Bu Android işletim sisteminin yapısında var maalesef.
Yine bu sorunlarla boğuştuğum bir sırada işyerindeki arkadaşım bana Cynogenmod denedinmi diye sordu. Bu işlere meraklı birisi olarak ilginç bir şekilde daha önce hiç denememiştim. Neden olmasın dedim ve www.get.cm adresindeki yönergelere uyarak kurulumu tamamladım.Ve anladım ki bugüne kadar boşuna çabalayıp durmuşum ve doğru rom buymuş :)
Yüklemeden sonra iki adet güncelleme aldım. Telefonum şu anda 4.4 kit kat sürümü üzerinde çalışıyor. İzlenimlerimi yazacak olursam; şu ana kadar gördüğüm en akıcı rom, telefonu kesinlikle yormuyor.Menüler arasındaki geçişler çok hızlı ve akıcı. Nightly sürümünü yüklediğim için eksikleri var tabi. İlk gözüme çarpanlar, radyo yok ve kamera açılırken bazen hata verebiliyor. Buna rağmen bence Android telefon kullananlar ve benim gibi sıkıntıları olanlar için ilaç gibi gelecektir.

Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin...

Yeni yazılarda görüşmek üzere...

0 yorum :

Yorum Gönder